Kapela Braci Dziobaków z Woli Destymflandzkiej - oberki, polki, mazurki, podróżniaki destymflandzkie, janowskie, lubelskie, radomskie.
poniedziałek, 07 września 2009
Zapraszamy na warsztaty tradycyjnych tańców polskich do Białegostoku

Warsztaty prowadzone przez KAPELĘ BRACI DZIOBAKÓW Z WOLI DESTYMFLANDZKIEJ odbędą się w Białostockim Muzeum Wsi 12 września od godz. 17.00 w Rezmizie z Rutki.

Główny obszar zainteresowań grupy to opanowanie archaicznego stylu gry na instrumentach smyczkowych z regionów: radomskiego, lubelskiego i destymflandzkiego – stąd nazwa kapeli. Ich grę charakteryzuje surowość formy i improwizacyjność. Grają głównie do tańca, wychodząc z założenia, że muzyka i taniec to najlepszy sposób dialogu międzyludzkiego i międzypokoleniowego.

Na warsztatach tanecznych i pograjkach prowadzonych przez Kapelę Braci Dziobaków można nauczyć się tradycyjnych polskich tańców i zabaw.

Informacje o zespole na stronie:
http://www.myspace.com/kapelabracidziobakow

Wstęp bezpłatny!

Dojazd autobusem nr 102, przystanek BMW/Zajazd Wiking.

Więcej informacji pod tel. (85) 74 - 36 – 082 oraz na stronie www.bialostockiemuzeumwsi.pl

Kapela Braci Dziobaków z Woli Destymflandzkiej

14:34, edward_dziobak , Wydarzenia
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 25 sierpnia 2009
Serce Dzwonu

„... pomnij iż w ruch serce dzwonu
może wprawić litylko wytrwała praca i
niezłomność serca w pociąganiu za
sznur. Jeśliś jednak leniwy a duch twój
innych pożąda rozkoszy, trzymaj się z
dala!”

Fragment XVII wiecznej instrukcji dla
dzwonników

Szanowni odbiorcy tego pisma:

Zapraszamy was serdecznie do udziału w III etapie projektu Serce Dzwonu.
Przedsięwzięcie to w całości odnosi się do tradycyjnych praktyk muzycznych które niegdyś
tworzyły oś gromadzenia się wiejskich wspólnot. Pierwsze dwa etapy projektu poświęcone
były tradycyjnym pieśniom Podlasia. Trzecia odsłona przedsięwzięcia będzie miała
miejsce we wsiach kajockich położonych na północ od Przysuchy pomiędzy
Radomiem i Opocznem, a jej rdzeniem będzie pewna niezwykłą XVII wieczną
opowieść.

Prolog

Opowieść ta, pamiętana do dziś we wsiach regionu wspomina o wiórze z drzewa,
który wydostawszy się spod topora wprawnego cieśli, nie opadł na ziemię ale zaczął wolno
płynąć po niebie. Wydarzenie to miało miejsce pewnego mroźnego poranka ok. 1640 kiedy
to rozpoczynano ociosywanie bali pod budowę kościoła we wsi Nieznamierowice. Dlaczego
ten mały kawałek drzewa wzniósł się w powietrze, dokąd popłynął i jak to się stało że za jego
przyczyną w pobliskiej Studziannej powstało jedno z najważniejszych sanktuariów
Centralnej Polski, będzie można się dowiedzieć podczas wędrówki jego śladami.

Zamysł

Wędrówka tropem niezwykłego wióru będzie miała miejsce w tygodniu
poprzedzającym najważniejszy doroczny odpust w Studziannej, czyli w dniach 18 – 27
września 2009.

W trakcie wyprawy w trzech kolejnych wsiach leżących na naszej trasie
będziemy organizować Zgromadzenia wiejskie, poświęcone pamięci wspomnianych
wyżej cudownych wydarzeń. Zgromadzenia obejmować będą wspólne śpiewanie starych
pieśni nabożnych pod kapliczkami oraz zabawy taneczne w remizach.


W związku z tym udział w Zgromadzeniach będzie wymagał od uczestników wyprawy
nabycia szeregu kompetencji umożliwiających aktywne uczestniczenie w celebracjach.
Zdobywaniu tych kompetencji służyć będą warsztaty przygotowawcze w Olsztynie oraz
zajęcia warsztatowe z udziałem miejscowych nosicieli tradycji, które prowadzone będą
podczas wędrówki. W trakcie warsztatów trzeba będzie poznać starodawne pieśni
nabożne (zwłaszcza te opisujące XVII wieczne cuda), nauczyć się hulać oberki,
mazurki i rdzuchowiaki jak również zostać aktorem improwizowanej trupy teatralnej.

Poniższy plan układa w czasie całe przedsięwzięcie:

Harmonogram

11 – 13.09 Warsztaty w Olsztynie przygotowujące do wędrówki
18.09 Spotkanie uczestników we wsi Brogowa (należy dotrzeć do godziny 17)
18 – 20.09 zajęcia warsztatowe w Brogowej: nauka pieśni z udziałem miejscowych
śpiewaczek, nauka tańców.
20.09, godzina 19 Zgromadzenie w Brogowej
21.09, przejście do Gałek Rusinowskich
21 – 23.09 zajęcia warsztatowe w Gałkach Rusinowskich: nauka pieśni z udziałem
miejscowych śpiewaczek, nauka tańców, przygotowywanie widowiska o Cudach
Studziańskich.
23.09, godzina 19 Zgromadzenie w Gałkach Rusinowskich.
24.09, przejście do Nieznamierowic
24 – 26.09 zajęcia warsztatowe w Nieznamierowicach: nauka pieśni, nauka tańców z
udziałem miejscowych tancerzy, przygotowywanie widowiska o Cudach Studziańskich.
26.09 godzina 19 Zgromadzenie z Nieznamierowicach
27.09 wyprawa na odpust do Studziannej. Zakończenie ok. godziny 17.

Uwagi organizacyjne

• Udział w przedsięwzięciu nie wymaga wcześniejszych doświadczeń z muzyką
tradycyjną, a jedynie sumiennego przykładania się do zajęć warsztatowych.
• Koszt udziału w wyprawie jak i warsztatach przygotowawczych wynosi 100 pln, opłata
ta zawiera koszt udziału we wszystkich zajęciach warsztatowych a także noclegi i
jeden ciepły posiłek dziennie podczas wędrówki.
• W uzasadnionych przypadkach zakładamy możliwość udziału w warsztatach i
Zgromadzeniu w tylko jednej wsi – koszt trzydniowego uczestnictwa wynosi 30 pln.
• Na zgłoszenia czekamy do 08. września, w zgłoszeniu chęci udziału w
przedsięwzięciu prosimy krótko napisać o swoich dotychczasowych doświadczeniach
muzyczno-taneczno-teatralnych, jeśli takie wystąpiły.
• Pytania i zgłoszenia prosimy kierować na adres asiaturkiewicz@wp.pl tel: 5000
41842 (5 i 6 września telefon nie odpowiada, a mail nie działa)

Organizatorzy, realizatorzy, sponsorzy, partnerzy

· Wędrówka tropem cudownego wióru realizowana jest w ramach projektu Serce
Dzwonu prowadzonego przez Stowarzyszenie Tratwa z Olsztyna (więcej o Tratwie i i
jej działaniach znajdziesz na stronach: www.tratwa.pl, www.ogniwa-tratwa.pl)
· Zajęcia warsztatowe prowadzą: warsztat w Olsztynie: Maciej Żurek i Marek Ruczko
(Stowarzyszenie Tratwa), zajęcia warsztatowe podczas wyprawy: doktor Ewa
Grochowska (jedna z czołowych badaczek tradycji Woli Destynflanckiej), Janusz
Prusinowski (muzyk, lider Prusinowski Trio) oraz śpiewacy, śpiewaczki i tancerze z
Nieznamierowic, Gałek Rusinowski i Brogowej.
· Realizację wędrówki wspiera gmina Rusinów
· Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, oraz
Fundacji J&S Pro Bono Poloniae

10:26, edward_dziobak , Wydarzenia
Link Dodaj komentarz »
środa, 05 sierpnia 2009
Oberek kręci. Kapela Mazowiecka

 

Oberek kręci

Kapela Mazowiecka zaprasza na muzykę.

6,13, 27 SIERPNIA, GODZINA 19
DOM MUZYKI "HALKA"
ULICA PAŃSKA 85, WARSZAWA. BILETY 13 ZŁ

KAPELA MAZOWIECKA
Bartosz Niedźwiecki - skrzypce pierwsze
Barbara Songin - skrzypce sekund
Filip Szymborski - kontrabas

Obecnie jedna z najlepszych kapel ludowych w Polasce. W repertuarze zespołu znajdują się najbardziej charakterystyczne dla muzyki ludowej Mazowsza tańce o rytmice nieparzystej: chodzone, kujawiaki, obertasy, oberki i okrąglaki. Praca zespołu skupia się na popularyzacji tanecznej muzyki ludowej Mazowsza Północnego, Zachodniego i Kurpii. Pełna energii gra Kapeli sprawia iż trudno ustać i usiedzieć w miejscu.

www.kapelamazowiecka.waw.pl

20:43, edward_dziobak , Wydarzenia
Link Komentarze (1) »
czwartek, 25 czerwca 2009
Moment obrotowy/Moment oberkowy

Moment obrotowy / moment oberkowy

Lublin 2-3 lipca

Janusz Prusinowski Trio,

Bronisław Bida z Gródek

Remigiusz Mazur-Hanaj

Kapela Braci Dziobaków z Woli Destymflandzkiej

+ goście

Warsztaty polskich nizinnych tańców wirowych

2-3 lipca,  od godz.16.30, STL

Koncert/zabawa taneczna

3 lipca, godz. 20 TEKTURA

Moment obrotowy / moment oberkowy

Moment obrotowy to wielkość fizyczna definiowana jako moment siły.  W obrotach tkwi więc siła! Odkrył to zapewne Izaak Newton (Mo liczony jest w Niutonometrach), ale mieszkańcy polskiej i nie tylko wsi znali tę odwieczna prawdę i korzystali z niej na całego już od stuleci oddając się euforycznie kunsztowi tańców wirowych w rytmie na dwa i na trzy.

Pokrewnym zjawiskiem jest moment bezwładności. Jeśli uda się go przełamać, moment obrotowy wraz ze wzrostem siły (i spadaniem masy) może rosnąć, aż osiągnie poziom zwany Moment oberkowy. Ten ostatni to nieznane w fizyce newtonowskiej zjawisko występujące  w specyficznych warunkach wiejskich, od XX wieku również miejskich, pograjek na dechach albo dobrych wesel. Warunkiem pierwszym są dobrzy muzykanci, granie dynamiczne i liryczne, melodie finezyjne a przeciągłe, rytm wyraźny i mocny. To będzie. Warunkiem drugim są znający rzecz tancerze, nie zawadzi coś w szkle. Wirowanie wbrew pozorom to sztuka niełatwa, wymagająca krzepy i trochę nauki, ale w perspektywie dużo frajdy dążącej do ekstazy. Zapraszamy na warsztaty i koncert. Chociaż na Moment.

.................................................................................

OBERKOWE LATO 2009 – PROGRAM ETAPU LIPCOWEGO:

2 lipca, STL, ul. Grodzka 14

  • godz. 16.30 - warsztaty polskich tańców wirowych – Kapela Braci Dziobaków
  • godz. 18.30 - prezentacja filmu „Aleksander Kowal - skrzypek z Tomaszowa Lubelskiego”

3 lipca,  STL, ul. Grodzka 14

  • godz.16.30 - warsztaty polskich tańców wirowych – Janusz Prusinowski Trio

3 lipca, godz. 20 –  „Tektura”, ul. Wieniawska 15

  • spotkanie z muzykantem Bronisławem Bidą

koncert z tańcami:

  • Janusz Prusinowski Trio
  • Bronisław Bida z Gródek
  • Remigiusz Mazur-Hanaj
  • Kapela Braci Dziobaków z Woli Destymflandzkiej

+ goście

WSTEP WOLNY

 

WYKONAWCY:

Janusz Prusinowski Trio (Polska)

Zespół założony przez doświadczonych instrumentalistów, by grać muzykę polską zgodnie z najlepszymi wiejskimi kanonami wykonawczymi. W tej mierze są bezpośrednimi uczniami najwybitniejszych wiejskich muzyków, głównie z regionu radomskiego: Jana Lewandowskiego, Kazimierza Meto, Józefa Zarasia, Jana Ciarkowskiego, Piotra i Jana Gaców, Ignacego Bednarza i innych.  Dzięki dbałości o detale – obecne w grze – można w interpretacjach zespołu rozpoznać "nutę" każdego z mistrzów.

Instrumentarium: skrzypce, basy, bębenek, szałamaje, flet poprzeczny.

Dynamika wiejskich tańców z jednej strony i właściwości frazy języka polskiego z drugiej wyznaczają czasoprzestrzeń, w której spełniają się możliwości rytmiczne, melodyczne i brzmieniowe kujawiaków, mazurków, oberków, powiślaków. Muzyczny dialog między instrumentalistami, operowanie heterofonią i doświadczenie wspólnej improwizacji to kolejne elementy składające się na wyjątkowość grupy.

W 2008 roku ukazał się płyta „Mazurki” wydana jednocześnie w Polsce i we Włoszech (Museo Sera di Torino). Zespół koncertuje w Polsce, Włoszech, Francji, Belgii. Lider oraz zespół tworzy i wykonuje muzykę do filmów oraz spektakli (ostatnio m.in. Teatru Narodowego w Warszawie – Fałszywa Służąca w reżyserii Jacquesa Lassalle’a – premiera marzec 2009, Il Drago di Cracovia – San Carlino, Rzym

http://www.myspace.com/januszprusinowskitrio

Kapela Braci Dziobaków z Woli Destymflandzkiej (Lublin)

autoprezentacja: Stryjeczni bracia Ignacy Dziobak, Jan Dziobak, Edward Dziobak, to muzycy tradycyjni młodego pokolenia  zajmujący się kontynuacją i rekonstrukcją polskich tradycji muzycznych, kultywują stary styl grania. Kapela gra w składzie: skrzypce, basy, bębenek. Grają tylko do tańca, wychodząc z założenia, że muzyka i taniec to najlepszy sposób dialogu międzyludzkiego i  międzypokoleniowego.

Bronisław Bida (Gródki k/Frampola, lubelskie) - rocznik 1927, jest uczniem Józefa Radeja z Załawcza.

Na jego niepowtarzalny styl składają się: melizmatyka i używanie dwudźwięków, charakterystyczne, "liryczne" brzmienie, starodawny repertuar. Jest jedynym tej klasy skrzypkiem biłgorajskiej części Roztocza Zachodniego.

Wielokrotnie nagradzany, m.in. na Festiwalu Kapel i Śpiewaków Ludowych w Kazimierzu.

Kilka jego podróżniaków i polek znajduje się na płycie "Spod niebieskiej góry", która w czerwcu ukaże się nakładem wydawnictwa In Crudo.

Bronisław Bida na Youtube http://www.youtube.com/watch?v=Wr5nAlpbrQo&feature=channel_page

Remigiusz Mazur-Hanaj - muzyk (skrzypce, lira korbowa, bębenek), animator kultury (m.in. współtwórca warszawskiego Stowarzyszenia "Dom tańca" 1994-2007 - laureata Nagrody im. Oskara Kolberga), redaktor (czasopismo Wędrowiec, seria płytowa In Crudo), autor projektu badawczo-koncertowo-wydawniczego "Jest drabina do nieba", współautor Taboru Domu Tańca (od 2002 roku); od 1994 roku prowadzi prace badawczo-dokumentacyjne we wsiach Mazowsza i Lubelszczyzny; scenarzysta kilkunastu filmów dokumentalnych zrealizowanych dla TVP, współpracownik Polskiego Radia, juror Festiwalu Kapel i Śpiewaków Ludowych w Kazimierzu.

O mazurkach ze strony Janusza Prusinowskiego:

Skąd wzięły się mazurki na Mazowszu? Czy z antycznych wspólnot, czy też z wciąż bijącego ogólnoludzkiego źródła muzyki? Mazurek to trójmiarowy, kolisty ruch odczuwalny pod powierzchnią zjawisk tego świata. W jego pulsie mieści się zarówno podział na dwa i cztery, jak na pięć i siedem. Przesunięcia akcentów – nie wydumane, ale wynikające z kroków tancerzy – zawijają, zakręcają, podważają logikę melodii, stawiając ją w nowym, nieoczekiwanym świetle. Człowiek wyzwala się z korpuskularnego, metronomicznego doświadczania czasu i wypływa na szerokie wody . To już nie jest rubato, ale prajęzyk wspólny ludziom i… ptakom. Pamiętam pewien świt, gdy w lesie nieopodal Rdzowa obudził mnie ptasi koncert; po chwili zaś słuchałem gry Jana Ciarkowskiego i Piotra Gacy. „Nie ma zasadniczej różnicy” – pomyślałem wtedy i nadal tak myślę.

Zrealizowano przy pomocy finansowej Miasta Lublin

Organizator: Stowarzyszenie TwórcówLudowych

Współpraca:Towarzystwo dla Natury i Człowieka

09:47, edward_dziobak , Wydarzenia
Link Dodaj komentarz »
Tyndyryndy w Kazimierzu

Zapraszamy jak w zeszłym roku do Klubu Festiwalowego Tyndyryndy w czasie Festiwalu Kapel i Śpiewaków Ludowych w Kazimierzu Dolnym 26-28 czerwca. Klub tym razem otwiera swoje podwoje w jurcie Hałasów nieopodal Małego Rynku.

Wstępny program na tyndyryndy.blogspot.com

09:41, edward_dziobak , Wydarzenia
Link Dodaj komentarz »
środa, 10 czerwca 2009
Pograjka Po Wiśle - muzyczny wieczór z zakręconym Powiślem

Powiśle Maciejowickie (południowe Mazowsze) to niewielki obszar, grupujący kilkanaście może kilkadziesiąt wiosek, słynący niegdyś z mnogości muzykantów. Do dziś zjeżdżają tam młodzi ludzie zafascynowani muzyką, o której goście dawnych wesel mówili, że wściec się można było w tańcu, a jednocześnie można się było od niej popłakać...

Szczególną role w powiślackiej muzyce odgrywała harmonia – instrument, który, kiedy dostał się w latach 30. w ręce tamtejszych czarodziejów, zrewolucjonizował wiejską muzykę. Białe, czarne albo czerwone diabelskie skrzynki z miechem wygrywają melodie, za którymi czasem ciężko uchem nadążyć i od których czasem ”aż się dziwnie robi”.

Tutaj także najdłużej w regionie bo do lat powojennych zachowała się tradycja gry na basach zwanych tu basetnią używaną później jako instrument akompaniujący w czasie wielkanocnego "chodzenia po dyngusie".

Nieliczni powiślaccy mistrzowie grają do dziś. Jednego z nich – skrzypka, basistę i akordeonistę Stefana Nowaczka, będziemy gościć tego wieczora.

Przed Pograjką odbędzie się otwarcie wystawy „Muzykanci z Powiśla” oraz promocja płyty „Powiśle Maciejowickie” ( seria In Crudo/08)

Będzie także można zobaczyć unikatowe stare fotografie z Powiśla, portrety wybitnych muzyków i śpiewaków z Lubelszczyzny i Mazowsza.

Do tańca zagrają:

Kapela Powiślacka

w składzie:
Stefan Nowaczek - skrzypce
Mateusz Niwiński - skrzypce, basy
Agnieszka Niwińska - bębenek

Kapela Braci Dziobaków z Woli Destymflandzkiej

w składzie:
Jan Dziobak - skrzypce
Ignacy Dziobak - basy
Edward Dziobak - bęben z talerzykiem

 

Czwartek 18.06 godz. 20.00
Restauracja „Pieprz i Wanilia”, ul Rybna 9, Lublin

wstęp wolny

szczegóły: www.pograjka.prv.pl, www.zgstl.pl

 

***
Przed pograjką w środę i czwartek (17-18.06) od godz 18.30 Stowarzyszenie Twórców Ludowych zaprasza do swojej siedziby przy ul. Grodzkiej 14 na pokaz filmów etnologicznych - szczegóły na  www.zgstl.pl
***

 

Organizator: Stowarzyszenie Twórców Ludowych w Lublinie, Współorganizator: Restauracja "Pieprz i Wanilia", Lublin, Pomoc: Towarzystwo dla Natury i Człowieka

Pograjka Po Wiśle

08:21, edward_dziobak , Wydarzenia
Link Dodaj komentarz »
środa, 27 maja 2009
Pastuszkowe granie czyli warsztaty budowy i gry na fujarkach i trąbkach z kory wierzby

3 czerwca o godz.15.00 w Galeri Sztuki Ludowej w Lublinie przy ul. Grodzkiej 14 odbędą się pokazy i warsztaty budowy i gry na wierzbowych fujarkach i trąbkach.

Spotkanie poprowadzi poprowadzi mistrz instrumentów pasterskiego - Jan Cytryniak (ur. 1916) oraz jego uczeń Mateusz Niwiński.

Jan Cytryniak umiejętność budowy i gry na tych instrumentach posiadł w dzieciństwie, podczas pasienia bydła na powiślańskich łąkach. Poza melodiami oberkowymi granymi na fujarkach, Jan Cytryniak posiada w swym repertuarze melodie dyngusowe grane podczas wiosennego kolędowania oraz liczne przyśpiewki.

Uczestnicy warsztatów będą mieli okazję własnoręcznie wykonać instrumenty ze świeżej kory wierzbowej, przy pomocy zwykłego scyzoryka.

Zgłoszenia do 29 maja.
Ilość miejsc ograniczona. Koszt 10 zł/os.

Zapisy oraz szczegóły: zgstl@op.pl, tel. (081) 532 49 74

* Warsztaty przeznaczone są dla młodzieży, studentów, instruktorów, nauczycieli.

22:14, edward_dziobak , Wydarzenia
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 12 maja 2009
Warsztaty tradycyjnych pieśni ukraińskich

Białostockie Muzeum Wsi oraz Towarzystwo Przyjaciół Skansenu w Koźlikach serdecznie zapraszają na weekendowe spotkanie z pieśnią autentyczną, które odbędzie się w dniach 22-24 maja 2009 r. w skansenie w Koźlikach n/Narwią.

Zajęcia poprowadzą:

Jurij Pastuszenko, absolwent Katedry Muzykologii Państwowego Instytutu Kultury w Kijowie, członek folklorystyczno-etnograficznego zespołu Drewo, od lat zajmujący się działalnością koncertową oraz dydaktyczną.

Zuzanna Morawiecka-Pastuszenko – praktycznie i teoretycznie zajmuje się badaniem, rejestrowaniem i wykonywaniem wokalnej muzyki tradycyjnej głównie z terenów Polski i Ukrainy. Jest jednym z uczestników międzynarodowego projektu „Krzaki”.

Zajęcia adresowane są do osób dorosłych, zainteresowanych ludowym śpiewem. Organizatorzy zapewniają noclegi w skansenie w Koźlikach.

Warsztaty są płatne. Ilość miejsc ograniczona.

Szczegółowych informacji udziela Julita Charytoniuk, pracownik Białostockiego Muzeum Wsi pod nr tel. (085) 7436 082, e-mail: julicharry@interia.pl

Spotkania z tradycyjną pieśnią ukraińską są częścią cyklu warsztatów organizowanych przez Białostockie Muzeum Wsi od 2008 roku.

15:03, edward_dziobak , Wydarzenia
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 28 kwietnia 2009
Oj Wiosna - Zaproszenie na warsztaty!

Oj Wiosna Ty Wiosna 2009 - zaniechane melodie
28-31 maja 2009 Wigry - Sejny


fot. www.ojwiosna.krusznia.org

Stowarzyszenie Krusznia serdecznie zaprasza wszystkich chętnych do udziału w muzycznym spotkaniu warsztatowym organizowanym w ramach tegorocznej edycji festiwalu Oj Wiosna Ty Wiosna. Udział w warsztatach jest bezpłatny. Warsztaty są przeznaczone dla początkujących jak i zaawansowanych muzyków. Prowadzący to muzykanci z Suwalszczyzny, Podlasia, Mazowsza oraz Lubelszczyzny. Przewidujemy następujące grupy warsztatowe:

Skrzypce - prowadzący: Jan Gaca, Mieczysław Pachutko, Franciszek Racis,Zdzisław Radzikowski

Harmonia 3-rzędowa – prowadzący: Jan Płoński, Adolf Żukowski, Stefan Pańczak

Bębny - prowadzący: Józef Pańczak

Suka biłgorajska – prowadzący: Zbigniew i Krzysztof Butryn

Tańce suwalskie - prowadzący: Józef Murawski

Śpiew - prowadzący: Józef Murawski

Dodatkowo goście z Estonii poprowadzą następujące warsztaty:
Taneczne - prowadzący: Kerli Kostin, Maarja Hőrn
Muzyczne (skrzypce, akordeon diatoniczny, śpiew) - prowadzący: Kadri G Laube, Marju Varblane

Miejsce: Suwalszczyzna, Dom Pracy Twórczej w Wigrach, http://www.wigry.org/

Dojazd: PKP lub PKS do Suwałk, następnie PKS z Suwałk do Wigier(ewentualnie do Ryżówki i 2 km piechotą)

Termin: przyjazd 28 Maja (czwartek), wyjazd 31 Maja (niedziela)

Szczegółowy program festiwalu: www.ojwiosna.krusznia.org

Zapisy oraz wszelkie pytania: ojwiosna@krusznia.org lub tel. 507671230, 508097541 (do 15 maja 2009 r.)

Warunki uczestnictwa:
- chęci muzyczne i dobry humor
- oprócz warsztatów suki biłgorajskiej należy posiadać własny instrument oraz mieć opanowany podstawowy poziom gry (skrzypce, harmonia, akordeon diatoniczny)
- istnieje możliwość zakwaterowania i wyżywienia w miejscu odbywania się warsztatów w cenie 50 zł / doba (pokoje 2 lub 4-osobowe), lub pole namiotowe obok klasztoru

 

22:34, edward_dziobak , Wydarzenia
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 02 kwietnia 2009
Tak się robi biłgorajskie suki...

... w Szkole Suki Biłgorajskiej Zbigniewa Butryna w Janowie Lubelskim.

W Szkole Suki Biłgorajskiej
PAP / Mirosław Trembecki
Oglądaj fotoreportaż na www.wp.pl

Zapraszamy również na:
http://www.sukabilgorajska.plwww.szkola.sukabilgorajska.pl

09:15, edward_dziobak , Wydarzenia
Link Dodaj komentarz »
 
1 , 2 , 3 , 4 , 5

SZKOŁA SUKI BIŁGORAJSKIEJ

Główne założenie projektu to przekazanie wiedzy o budowie i technikach gry na instrumencie suka biłgorajska grupie zainteresowanych młodych osób, które same zajmują się badaniem i rekonstrukcją kultury tradycyjnej, jej prezentowaniem i nauczaniem dzieci młodzieży w trakcie warsztatów artystycznych i edukacyjnych i są gotowi podjąć trud nauki skomplikowanego rzemiosła muzykanckiego. Gospodarzem szkoły jest Zbigniew Butryn z Janowa Lubelskiego.



POLECAMY:


LINKI ZNAJOME:
Butik DUSHA Lublin